HJÄLP!! Min pappa tog ett laxermedel som kallades ducalax eller något och nu är han på sjukhuset på grund av en skålblockering ... VAD ÄR FEL !?

katie 08/21/2017. 9 answers
Health Alternative Medicine

9 Answers


Marc 07/31/2017.

Det är inte ducosaxens fel. Han var förstoppad och tog Ducolax för att hjälpa honom att gå. Ibland när människor blir svårt förstoppade blir de påverkad av avföring. Det är inte ovanligt och kan behandlas mycket effektivt på sjukhuset. Försöket att försöka använda varmt vatten tvätta sin bum för att lossa saker och om det inte fungerar kan de sätta upp ett utrymme där uppe och bryta upp det. I värsta fall kan de göra operation men det är inte mycket vanligt alls. Han kommer bli ok. Lycka till!


Doc 07/31/2017.

Den laxerande orsakade inte blockeringen, men kunde ha skadat hans tarm.


Richard D 07/31/2017.

Han kunde ha en tumör eller bara påverkade avföring. De kommer att ge honom en diagnos.


ABC 123 07/31/2017.

Jag vet inte vad docen sa ??


C 07/31/2017.

Din pappa hade problemet innan han tog avgiften. Han tog medicinen eftersom han var blockerad men orsaken till hans problem var allvarligare än ducalax kunde lösa. Sjukhuset ska undersöka varför hans tarm har blivit blockerad och förhoppningsvis sortera allt ut. Förstoppning är allvarlig eftersom det är något som blir värre utan behandling. En gång i tjocktarmen försöker din kropp att återskapa så mycket fukt som möjligt från dina pallar (poo), men om det blir för torrt innan avföring sätts fast, vilket kan orsaka ytterligare komplikationer. Ducalax fungerar genom att tillfälligt vända flödet av vatten till din tjocktarm för att torka för att mjuka en torr pall. Du måste också dricka mycket vatten när du tar det. Ofta är det mer än tillräckligt för att få saker att gå igen, men om det underliggande problemet är större så måste du ta reda på vad problemet är för att behandla det. Din pappa är på rätt plats för det. Jag hoppas att han känner sig bättre snart.


katie 07/31/2017.

Jag glömde att nämna att han har haft lite magont efter den 5 juli. Han har också passerat gas mycket mer än vanligt. Han blev förstoppad 29 augusti till dagen efter. Han tog som 3 och jag måste säga dessa laxermedel där sketchy ... Jag skulle bara vilja veta om han kommer att bli ok


Mel 07/31/2017.

Om jag var honom skulle jag ha tagit Senakote, det är en naturlig mjukgörare.


Enguerarrard 07/31/2017.

Laxermedel ger inte tarmblockeringar. Blockeringar kan orsakas av förstoppning, tumörer eller vridna tarmar. Alla dessa saker är allvarliga. Han är där han behöver vara.


A. 07/31/2017.

Om han redan är på sjukhuset, skulle din fråga vara bättre riktad mot den läkare som gick till honom.

Language

Categories